Jak utrzymać formę na wakacjach

Wakacje to czas wypoczynku i odskoczni od tzw. rzeczywistości. Wspaniałe chwile spędzone w gronie znajomych mogą stanowić niezapomnianą przygodę. Warto jednak podczas tych kilku dni pamiętać także o naszej kondycji fizycznej. Jak to zrobić? Jak utrzymać w dobrej formie cały nasz organizm nawet wtedy, gdy nie mamy dostępu do sprzętu do ćwiczeń? Zobaczmy co możemy zrobić dla siebie, aby wypoczynek był połączony z przyjemnością i zdrowiem.

Dieta

O ile podczas wypoczynku trudno zadbać o odpowiednią dietę – może to być spowodowane utrudnionym dostępem do kuchni, produktów spożywczych lub brakiem czasu – to warto jednak pamiętać o podstawowych zasadach odżywiania. Ważne, aby w naszej diecie główną rolę odgrywały warzywa i owoce. Dodatkowo nie zapominajmy o uzupełnianiu minerałów, białka i węglowodanów. Jeżeli dostęp do produktów o takich właściwościach jest utrudniony, warto wspomóc się odżywką. Pamiętajmy jednak, że nigdy nie zastąpi ona naturalnego jedzenia i składników jakie w nim się znajdują.

Unikaj fast foodów

Co zrobić gdy wszyscy znajomi namawiają na grilla, lub zjedzenie pysznie wyglądającego kebaba lub pizzy? Odpowiednią decyzją będzie unikanie potraw ociekających w tłuszcz, z dodatkami cukrów. Może warto wybrać grillowanie na przykład łososia lub krewetki. A może warzywa z grilla? Cukinia, papryka lub cebula mogą stanowić doskonały zamiennik frytek i chipsów.

Lody i desery

Lody i desery serwowane nad morzem mogą wyglądają apetycznie, ale może warto zastąpić je sałatką owocową? Nie popadajmy w skrajność, nikt nie broni spożywania słodkości, jednak musi się to odbywać w granicach rozsądku.

Jak jeść?

Spożywanie Fast foodów lub lodów nie jest samo w sobie złe dla organizmu. Jednak produkty te niedostarczaną zawrotnych ilości wartościowych składników do naszego organizmu, a spożywane regularnie stanowią truciznę z która nasz organizm musi walczyć. Warto spożywać mniejsze porcje zdrowych dań, aby nasz organizm na bieżąco radził sobie z trawieniem poszczególnych składników. Zjedzenie kebaba oraz poprawienie go lodami to ogromny wysiłek dla naszego organizmu. Spróbujmy zamienić to na danie z warzyw i sałatkę owocową.

Picie wody zamiast alkoholu

W okresie letnim zalecane jest spożywanie większej ilości wody. Niestety, zalecenia te nie są do końca przestrzegane. Widoczne jest to w szczególności na plaży, kiedy butelka wody mineralnej zastąpiona jest butelką lub puszką piwa. Okazuje się, że nie są to małe ilości. Butelka wody powinna nam towarzyszyć podczas spacerów w gorące dni, obecności na plaży czy spotkania ze znajomymi.

Ćwiczenia

Odpowiednia dieta i picie wody połączone z ćwiczeniami, pozwoli utrzymać nasz organizm w dobrej kondycji fizycznej podczas wakacji. I w tym przykładzie nie musimy popadać w skrajność. Nie szukajmy od razu siłowni do której będziemy chodzić codziennie. Tradycyjne ćwiczenia na siłowni zastąpmy treningiem na powszechnie dostępnych urządzeniach – na przykład na zewnętrznej siłowni. Do tego możemy dołożyć spacery, bieganie, pompki i jazda na rowerze. Doskonałą formą rozrywki połączonej z ruchem, jest na przykład siatkówka plażowa lub pływanie.

Unikaj słońca

Wakacje i wypoczynek, przeważnie kojarzą nam się ze słońcem. Utrzymanie organizmu w dobrej kondycji, to także unikanie lub odpowiednia ochrona przed słońcem. W tym celu, warto zaopatrzyć się w odpowiednie olejki, lub kremy, dzięki którym uchronimy naszą skórą przed przykrymi skutkami jakie mogą wywołać promienie słoneczne.

Podsumowując masz do wyboru:

Kiełbasa smażona z grila, kebab, piwo, lody, desery lodowe, bezruch i wielogodzinne wystawanie na słońcu, lub

Ryba i warzywa z grila, sałatka warzywna i owocowa, aktywność fizyczna, umiarkowane wystawanie na słońcu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *