Image default
Motywacja Trening

Jak zacząć biegać, gdy masz nadwagę

Jeśli masz nadwagę i chcesz jej się pozbyć to bieganie może być dla Ciebie najlepszym wyjściem. Aby prawidłowo rozpocząć przygodę z bieganiem, trzeba uzbroić się w cierpliwość i ducha walki. Należy przystąpić do tego spokojnie zaczynając od marszu, stopniowo zwiększając tempo. Początki z bieganiem często wymagają konsultacji z lekarzem lub trenerem personalnym. Pozwoli to na zmniejszenie ryzyka kontuzji lub poważnych przewinień chorobowych.

Krok po kroku zaczynając od chodzenia i stopniowego zwiększania czasu trwania biegu, można dojść do niebywałych efektów. Trzeba brać pod uwagę więcej korzyści niż tylko kształtowanie sylwetki. Bieganie dostarczy nam pozytywnej energii i pomoże poczuć się lepiej.

Odpowiednie obuwie

Ważną rolę pełni dobre obuwie, które jest dopasowane do biegania. Musi być ono dobrane do terenu w jakim zamierzamy biegać, naszej masy ciała i profilu stopy. Najlepiej skonsultować się ze sprzedawcą, aby pomógł w doborze butów do biegania oraz odzieży sportowej dostosowanej do warunków pogodowych.

Biegaj z partnerem

Dodatkiem do biegania może być dobra muzyka, która nadaje nam rytm oraz osoba towarzysząca, która nas dodatkowo motywuje. Przed przystąpieniem do biegu warto zaplanować sobie dokładnie trasę, aby uniknąć wysokich górek, ruchliwych ulic lub niewłaściwego podłoża.

Jak zacząć jogging, jeśli masz nadwagę?
Należy go zacząć małymi krokami. Zaczynając od konsultacji lekarskiej oraz trenowania chodu i stopniowego przechodzenia do biegu.

Czy możesz biegać, jeśli masz nadwagę?
Oczywiście, że możesz.

Zobacz także

Co to jest taśma TRX i odważnik Kettlebell?

LikeFit.pl

Nowość od sieci klubów fitness CityFit- aplikacja mobilna

LikeFit.pl

Aktywność fizyczna także zimą?

LikeFit.pl