Jak zacząć biegać, gdy masz nadwagę

Jeśli masz nadwagę i chcesz jej się pozbyć to bieganie może być dla Ciebie dobrą opcją. Aby prawidłowo rozpocząć przygodę z trzeba uzbroić się w cierpliwość i ducha walki. Należy przystąpić do tego spokojnie zaczynając od marszu, stopniowo zwiększając tempo. Początki z bieganiem często wymagają konsultacji z lekarzem przed rozpoczęciem treningów lub trenerem personalnym. Pozwoli to na zmniejszenie ryzyka kontuzji lub poważnych przewinień chorobowych.

Najpierw chodzenie

Krok po kroku zaczynając od chodzenia i stopniowego zwiększania czasu trwania biegu można dojść do niebywałych efektów. Trzeba brać pod uwagę wiele aspektów z biegania, nie wizualne efekty ale też nasze samopoczucie i energia ulegnie pozytywnej zmianie.
Ważną rolę pełni dobre obuwie, które jest dopasowane do biegania. Musi być dobrane terenu w jakim zamierzamy biegać, naszej masy ciała i profilu stopy. Najlepiej skonsultować się ze sprzedawcą aby pomógł w doborze butów do biegania oraz odzieży sportowej dostosowanej do warunków pogodowych.

Przygotuj się

Dodatkiem do biegania może być dobra muzyka, która nadaje nam rytm oraz osoba towarzysząca, która pomimo iż nadaje nam rytm to jeszcze dodatkowo motywuje. Przed przystąpieniem do biegu warto zaplanować sobie dokładnie trasę aby uniknąć wysokich górek, ruchliwych ulic lub niewłaściwego podłoża.

Jak zacząć jogging, jeśli masz nadwagę?

Należy go zacząć małymi krokami. Zaczynając od konsultacji lekarskiej oraz trenowania chodu i stopniowego przechodzenia do biegu.

Czy możesz biegać, jeśli masz nadwagę?

Oczywiście, że możesz.