Pij wodę, nawet gdy nie chce Ci się pić

Picie wody szczególnie w okresie letnim to warunek konieczny, jeżeli chcemy, aby nasz organizm funkcjonował poprawnie. Jak wyrobić w sobie nawyk spożywania wody w określonych ilościach? W artykule „Pamiętaj o utrzymaniu formy na wakacjach” zaznaczyliśmy, jak ważne jest przestrzeganie podstawowych zasad, aby utrzymać dobrą formę podczas wyjazdu na wakacje. Jednym z głównych czynników decydujących o dobrej formie naszego organizmu, jest właśnie spożywanie odpowiedniej ilości wody. Jak wyrobić w sobie nawyk regularnego dostarczania płynów do naszego organizmu?

Regularne picie wody

Odpowiednie nawodnienie zapewnimy sobie przestrzegając kilku zasad:

  • miej butelkę wody zawsze pod ręką
  • nie czekaj, aż zachce Ci się pić
  • pij wodę, z dodatkiem na przykład cytryny
  • unikaj napojów alkoholowych

Butelka wody zawsze pod ręką

Bogata oferta sklepów pozwala przebierać w rodzaju produktów, składnikach i firmie. Dzięki takiej różnorodności mamy do wyboru wodę w butelkach plastikowych, szklanych, wodę mineralną, źródlaną i o różnych pojemnościach. Warto zaopatrzyć się w małą butelkę wody mineralnej, którą zmieścimy w torebce. Jeżeli temperatura przekracza 25 stopni, taka woda niekoniecznie będzie nadawać się do picia za kilka godzin. Dlatego, jeżeli w naszej okolicy mamy dostęp do sklepu, kupujmy wodę 0,5 litra. Podsumowując zalecamy:

  • Woda mała 0,5 litra
  • Woda mineralna
  • Butelka plastikowa

Nie czekaj na pragnienie

Według niektórych teorii, spożycie wody powinno nastąpić przed pojawieniem się pragnienia. Organizm potrzebuje jej na bieżąco, a pragnienie jest ostatnim sygnałem na jej uzupełnienie. Nie ma potrzeby wypijania od razu pół litra wody. Rób to w mniejszych ilościach, ale regularnie. Nie można zapominać, że woda spożywana jest także w innych postaciach, na przykład wraz z jedzeniem owoców. Nie zmienia to jednak faktu, że woda w najczystszej postaci nie zastąpi tej, którą znajdziemy w produktach spożywczych.

Unikaj alkoholu

Okres wakacyjny sprzyja znacznemu spożyciu napojów alkoholowych takich na przykład piwa. Pijąc 5 puszek dziennie, dostarczamy do organizmu około 2,5 litrów płynu. Niestety nie jest to rozwiązanie, które zastąpi nam spożycie wody w czystej postaci. Należy unikać spożywania napojów alkoholowych, a tym bardziej wliczać ich do dziennego zapotrzebowania na płyny. A woda z cytryną? Spożycie wody z cytryną działa na nasz organizm orzeźwiająco i stanowi zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż spożywanie alkoholu pod jakakolwiek postacią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *