Image default
Dieta i przepisy Like Fit Zdrowie

Pij wodę nawet gdy nie chce Ci się pić

Picie wody szczególnie w okresie letnim to warunek konieczny, jeżeli chcemy, aby nasz organizm funkcjonował poprawnie. Jak wyrobić w sobie nawyk spożywania wody w określonych ilościach?

W artykule „Pamiętaj o utrzymaniu formy na wakacjach” zaznaczyliśmy, jak ważne jest przestrzeganie podstawowych zasad, aby utrzymać dobrą formę podczas wyjazdu na wakacje. Jednym z głównych czynników decydujących o dobrej formie naszego organizmu, jest właśnie spożywanie odpowiedniej ilości wody. Jak wyrobić w sobie nawyk regularnego dostarczania płynów do naszego organizmu?

Regularne picie wody

picie wodyOdpowiednie nawodnienie zapewnimy sobie przestrzegając kilku zasad:

  • miej butelkę wody zawsze pod ręką
  • nie czekaj, aż zachce Ci się pić
  • pij wodę, z dodatkiem na przykład cytryny
  • unikaj napojów alkoholowych

Butelka wody zawsze pod ręką

Bogata oferta sklepów pozwala przebierać w rodzaju produktów, składnikach i firmie. Dzięki takiej różnorodności mamy do wyboru wodę w butelkach plastikowych, szklanych, wodę mineralną, źródlaną i o różnych pojemnościach. Warto zaopatrzyć się w małą butelkę wody mineralnej, którą zmieścimy w torebce. Jeżeli temperatura przekracza 25 stopni, taka woda niekoniecznie będzie nadawać się do picia za kilka godzin. Dlatego, jeżeli w naszej okolicy mamy dostęp do sklepu, kupujmy wodę 0,5 litra.

Podsumowując zalecamy:

  • Woda mała 0,5 litra
  • Woda mineralna
  • Butelka plastikowa

Nie czekaj na pragnienie

Według niektórych teorii, spożycie wody powinno nastąpić przed pojawieniem się pragnienia. Organizm potrzebuje jej na bieżąco, a pragnienie jest ostatnim sygnałem na jej uzupełnienie. Nie ma potrzeby wypijania od razu pół litra wody. Rób to w mniejszych ilościach, ale regularnie. Nie można zapominać, że woda spożywana jest także w innych postaciach, na przykład wraz z jedzeniem owoców. Nie zmienia to jednak faktu, że woda w najczystszej postaci nie zastąpi tej, którą znajdziemy w produktach spożywczych.

Unikaj alkoholu

Okres wakacyjny sprzyja znacznemu spożyciu napojów alkoholowych takich na przykład piwa. Pijąc 5 puszek dziennie, dostarczamy do organizmu około 2,5 litrów płynu. Niestety nie jest to rozwiązanie, które zastąpi nam spożycie wody w czystej postaci. Należy unikać spożywania napojów alkoholowych, a tym bardziej wliczać ich do dziennego zapotrzebowania na płyny. A woda z cytryną? Spożycie wody z cytryną działa na nasz organizm orzeźwiająco i stanowi zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż spożywanie alkoholu pod jakakolwiek postacią.

Zobacz także

Jazda na rowerze dla poprawy formy. Sprawdź czy robisz to dobrze

LikeFit.pl

Fit tortilla na imprezę, czyli Wrap przekąski

LikeFit.pl

Aplikacje jako kalkulatory do liczenia kalorii

LikeFit.pl